روانشناسی صنعتی و سازمانی علمی است که به مطالعه رفتار انسانها در محیط کاری آنها میپردازد، برای سودآوری هرچه بیشتر در تجارت لازم است تا به عوامل مختلفی توجه شود از جمله تهیه و به دست آوردن یک محصول خوب، تیمی که قادر باشند با یکدیگر تعاملی سازنده داشته باشند و کارمندانی با انگیزه، حرفهای و توانمند که در راستای اهداف سازمان با اشتیاق گام بردارند؛ این حوزه بر روی مواردی که ذکر شد تمرکز دارد و تلاش میکند تا روند شغلی و بهزیسیتی افراد در محیط کارشان را بهبود ببخشد.
کلینیک روانشناسی چمان، علاوه بر ارائه خدمات بالینی در حوزهی روانشناسی صنعتی و سازمانی نیز فعالیتهایی داشته از جمله:
- روانشناسی کسب و کار (روانشناسی سازمانی OPSY- بازار و توسعه MDP – سلامت شغلی OHP)
- مشاوره شغلی
- تستهای روانشناختی صنعتی سازمانی
اکنون زمان آن فرا رسیده تا چهارمین مورد را به لیست این فعالیتها اضافه کنیم، دپارتمان چمان قصد دارد گام دیگری در جهت پیشرفت حوزهی روانشناسی صنعتی و سازمانی بردارد که آن هم، تربیت روانشناسان صنعتی و سازمانی مجرب است.
این دوره کاملا پروژه محور بوده و شرکت کنندگان همراه باا آموزشهای تئوریک، کارهای عملی نیز انجام میدهند.
سرفصلهای کارگاه تربیت روانشناس صنعتی و سازمانی:
مدت زمان این دور به طور کلی ۴۵ ساعت است که به شکل زیر بین موضات مختلف تقسیم بندی شده است.
مقدمه:
- چیستی و چرایی روانشناسی صنعتی و سازمانی
- تفاوت روانشناسی صنعتی و سازمانی با منابع انسانی
- ویژگیهای یک روانشناسی صنعتی و سازمانی
مدت زمان: ۲ ساعت
روانشناسی صنعتی:
- تحلیل شغل (۲ ساعت)
- استخدام (۲ ساعت)
- تفاوتهای فردی (۲ ساعت)
- انتخاب و ارزیابی (۲ ساعت)
- موضوعات اخلاقی در سنجش و ارزیابی (۱ ساعت)
- آموزش (۲ ساعت)
- منتورینگ و کوچینگ در سازمان (۳ ساعت)
- مدیریت عملکرد (۲ ساعت)
روانشناسی سازمانی:
- تناسب سازمانی (۱ ساعت)
- فرهنگ و خرده فرهنگ سازمانی (۲ ساعت)
- تغییرات سازمانی (۱ ساعت)
- رهبری و انواع سبکهای رهبری (۲ ساعت)
- انگیزش و طراحی شغلی (۲ ساعت)
- نگرشهای شغلی و اثرات آن (رضایت شغلی، تعلق سازمانی و … ) (۳ ساعت)
- رفتارهای بارور و مخرب سازمانی (رفتار شهروندی سازمانی و رفتار کاری مخرب) (۳ ساعت)
- استرس شغلی، سلامت و امنیت (۲ ساعت)
- گروهها و تیمهای کاری و پویایی گروه (۲ ساعت)
- ارتباط در محل کار (۲ ساعت)
روانشناسی کسب و کار:
- روانشناسی مصرف کننده (۲.۵ ساعت)
- روانشناسی در فروش و تبلیغات (۲.۵ ساعت)
جمع بندی:
- روانشناسی صنعتی و سازمانی در عمل (۲ ساعت)
این دوره مناسب چه کسانی است؟
اگر شما هم جز موارد زیر هستید، میتوانید بیشترین بهره را از این کارگاه ببرید:
- دانشجویان و یا فارغالتحصیلان رشته روانشناسی
- افرادی که در حوزهی انسانی سازمانها مشغول به کار هستند
- و همچنین افرادی که علاقمهمند به در این حوزه هستند
مدرس این دوره چه کسی است؟
مدرس این کارگاه، خانم زکیه حسینپور هستند؛ کارشناس ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی از داشنگاه علامه طباطبایی، با بیش از ۶ سال سابقه کار در این حوزه.
اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره روانشناسی صنعتی و سازمانی کسب کنید پیشنهاد میدهیم ویدیوی ذیل را ببینید.
۱۰ درصد تخفیف برای دانشجویان[gravityform id=”9″ title=”true” description=”true”]
سلام. می خواستم بدونم آیا امکانش هست که دوباره کارگاه روانشناسی صنعتی سازمانی رو دوباره برگزار کنید ؟
سلام وقتتون بخیر. بله اگر متقاضیان به حد نصاب برسند ممکن دوباره تشکیل بشه. در صورتی که میخواید اسمتون به لیست رزرو این کارگاه اضافه بشه میتونید با شمارههای زیر تماس بگیرید و همکارانمون شمارو راهنمایی میکنند. لیست رزرو بدین شکله که شما فقط اسم و شماره تماس میگذارید، موقع شروع ثبت نام باهاتون تماس میگیرن و بهتون خبر میدن.